Schrijf je in voor een gratis proefweek!

036 54 90 560 Dwangmolenstraat 8, Almere Buiten Ma t/m Vrij 07:00 - 22:00 Za & Zo 08:00 - 16:00
Volg ons op

Archive

Deze les is geschikt voor de actieve oudere sporter, maar ook voor een oudere sporter na inactiviteit, een blessure of operatie. Easy Fit is makkelijk te volgen en niet te zwaar en staat in het teken van een gezonde balans tussen rust en arbeid. De les bevat een low-impact cardio deel, een uitgebalanceerd spierversterkend deel om kracht, uithoudingsvermogen en omvang van de spieren te verbeteren en uit een botversterkend deel middels (lichte) krachttraining en oefeningen waarbij het lichaam met jouw eigen gewicht wordt belast . Easy Fit is voor iedereen

In een half uur pakken we het hele lichaam aan. Dat kan zijn met dynabands, gewichtjes, barbell of gewoon je eigen lichaamsgewicht. De laatste 10 minuten richten we ons voornamelijk op de buik. Een hele maand doen we dezelfde oefeningen, zodat je aan het eind van de maand duidelijk progressie merkt.

Pilates is een coretraining bij uitstek! Het is een bewegingsmethode die gericht is op het versterken en versoepelen van de wervelkolom, het stabiliseren van het bekkengebied en het  versterken van de spieren van de romp (vooral de onderliggende buikspieren). Er hoort ook ademhalingstechniek bij. Het resultaat is een soepeler lichaam, meer fysiek en mentaal evenwicht en bewustwording én verbetering van je houding. Ook de wat oudere deelnemers  kunnen op een verantwoorde manier de Pilates-bewegingen in deze les volgen.

Waar Yoga oorspronkelijk uit India komt, komt Qigong oorspronkelijk uit China. De fysieke oefeningen zijn zacht en worden in een rustig tempo uitgevoerd. Gaandeweg voegt de adem zich in het tempo. Lichaam, geest en ademhaling vormen dan één geheel. Hierdoor komen afvalstoffen, ontstaan door verkeerde lichaamshouding en/of emoties, in beweging en verlaten je lichaam.

De Yin yoga lessen zullen plaats vinden op dinsdag en woensdag. Yin Yoga helpt bij het versterken en het versoepelen van pezen, bindweefsel en gewrichten. Bij deze vorm houdt je de houdingen langer vast (circa 3 min). Hierdoor verbeterd de mobiliteit van het lichaam.

Een vinyasa betekent in het Sanskriet letterlijk de beweging van chaturanga, upward facing dog naar downward facing dog. Deze sessie van asana's gebruik je vaak om van bijvoorbeeld de rechterzijde naar de linkerzijde te flowen. Tegenwoordig wordt de term vinyasa vaak gebruikt om beweging aan te geven. Tijdens een vinyasa yogales smelten de houdingen in elkaar over en zo ontstaat er een flow. Vinyasa yoga wordt ook wel vinyasa flow genoemd of power yoga. Dit is een zeer krachtige vorm van vinyasa yoga en doet niet onder aan een intensieve

Hatha Yoga wordt gezien als de basis van Yoga. Hatha yoga is één van de meest klassieke vormen van yoga die je kunt beoefen. Ha betekent zon en tha betekent maan in het Sanskriet. De zon staat voor yang en de maan voor yin. Hatha yoga zoekt de balans op tussen yin en yang, door asana’s te koppelen aan de ademhaling (pranayama). Hatha yoga bestaat  uit losstaande houdingen die een duidelijk begin en een eind hebben. Ook is er vaak veel aandacht voor de juiste uitvoering van de oefeningen en ligt

Deze Pilates-les is niet aan leeftijd gebonden en ook niet aan lichamelijke beperkingen, omdat de oefeningen worden aangepast aan de conditie, ervaring en fysieke mogelijkheden van iedere deelnemer. Het is een uitgebalanceerde bewegingsmethode die niet belastend is voor je rug en uitgaat van respect voor het lichaam. Het is bewegen van binnenuit met een hoge mate van concentratie en beheersing.  Pilates bevordert kracht, lenigheid en coördinatie van jouw lichaam en verbetert je houding en stabiliteit. Uitgangspunt is daarbij een focus op lichaam en geest. Je verdiept je ademhaling en voelt

Als je niet alleen een fysiek gerichte les wil, maar ook een les die je helpt om je meer verbonden te voelen met jezelf, dan kies je voor Yoga! Yoga is niet prestatiegericht, je hoeft er niet speciaal lenig voor te zijn, maar het bevordert wel de soepelheid van het lichaam. De les bestaat uit een aantal yoga-houdingen, ontspanning en bewustwording met als doel het verbinden van lichaam en geest door middel van ademhaling. De houdingen worden zittend, staand en liggend uitgevoerd op een yogamat. De voordelen van Yoga zijn